Wat is Cinetree?

Wij zijn een online platform dat haar leden toegang biedt tot de beste films en documentaires. Samen met onze curators maken we een voorsortering in het wereldwijde filmaanbod en kiezen daarin films met belangrijke thema’s, maatschappelijke relevantie, en verhalen die raken. Kijken doe je als lid via onze website of apps. Met de winst die wij ophalen met deze dienst willen wij Nederlandse films en documentaires steunen: in 2015 produceerden we al een kortfilm en een videoclip, we hopen dat er meer volgt.

Waarom moet ik lid worden?

In het huidige medialandschap zie je soms door de bomen het bos niet meer! Daardoor gaan belangrijke of belangwekkende films en documentaires te vaak ongezien, en dat is zonde.

Cinetree schept overzicht in het wereldwijde filmaanbod en zorgt zo dat onze leden niet alleen de broodnodige must see’s onder ogen krijgen, maar dat zij ook films kijken waar ze anders misschien aan voorbij zouden gaan. Belangrijk hierin zijn de persoonlijke aanbevelingen die bij ons voor elke film te vinden zijn. Verder willen wij het Nederlands filmlandschap steunen; hier zullen wij onze winst dan ook in investeren.

Wat zijn curators?

Zit je wel eens eindeloos te zoeken naar welke film je moet kijken? Onze dienst helpt je uit de brand!

Curators zijn namelijk mensen met verstand van zaken. Zij die een persoonlijke catalogus op zak hebben en jou precies kunnen vertellen waarom jij een bepaalde film wel eens interessant zou kunnen vinden – of, op zijn minst, waarom hij of zij die film interessant vond en vindt dat anderen deze film ook moeten gaan zien. Kort gezegd: een curator is een poortwachter met goede smaak.

Welke curators zijn er?

Tot dusver zijn er films geselecteerd door filmmakers, fotografen, acteurs, film(journalisten) en bekende filmhuis- en festivalprogrammeurs, waaronder Jelle Brandt Corstius, Halina Reijn, Carice van Houten, Olivia Lonsdale, Sacha Polak en Jeroen van Koningsbrugge. 

Hoe werkt het?

Onze catalogus bestaat uit twee delen: de maandelijkse selectie films en docu’s en de huurfilms. In de maandelijkse selectie vind je elke maand 15 films die door een van onze curators zijn uitgekozen. Deze films belanden na 70 dagen in de huurfilmcollectie. Hier kun je deze films dan dus los huren. Om de films en documentaires die Cinetree aanbiedt te bekijken, kun je daarom kiezen uit twee verschillende opties:

  1. Maandelijks abonnement
    Ben jij een fervent filmkijker en zie je het liefst zoveel mogelijk films per week? Dan is een maandelijks abonnement echt iets voor jou. Met dit abonnement krijg je iedere maand nieuwe films voorgeschoteld die stuk voor stuk 10 weken lang (onbeperkt) te bekijken zijn. Bovendien huur je voor een klein prijsje (30% korting) onze losse films uit de huurfilmcollectie. Met jouw abonnementsgeld draag je overigens bij aan de ontwikkeling van nieuwe, unieke cinema met bijzondere verhalen! Hoe tof is dat?

  2. Losse films huren
    Toch meer iemand die zo nu en dan gewoon een zelfgekozen film wil kijken? Dan adviseren wij jou om ‘per film’ te betalen. Zo kijk je op ieder moment van de dag, waar je ook bent, een film uit onze selectie huurfilms. Deze film is na betaling 48 uur beschikbaar.

Kan ik met jullie dienst ook in het buitenland filmkijken?

Onze films zijn te bekijken binnen heel Europa, zodat je ook vanuit je vakantieverblijf kunt genieten van de mooiste films & documentaires. Helaas zijn vanwege filmrechten onze films vooralsnog niet beschikbaar buiten Europa.

Lidmaatschap

Wat kost een abonnement?

Sinds januari 2019 kost een maandabonnement €7,99 per maand. Voor dit bedrag krijg je twee maal per week een nieuwe film voorgeschoteld, dus 10 per maand. Ook word je op de hoogte gehouden van onze events en bezigheden.

Wil je alleen losse films huren? Dit kan vanaf €2,99 per titel, zonder verborgen kosten.

Wat krijg ik voor mijn maandelijkse abonnement?

Als lid van Cinetree heb je maandelijks toegang tot vijftien films. Elke maand worden er zes nieuwe films aan het abonnement toegevoegd (wekelijks op dinsdag en om de week op vrijdag). Elke film is tien weken lang beschikbaar. Daarnaast kun je met 30% korting films uit onze huurfilmcollectie kijken.

Ook zonder abonnement kun je gebruik maken van Cinetree. Door ‘per film’ te huren kun je namelijk voor een klein bedrag films kijken. Deze films zijn dan 48 uur voor jou beschikbaar. Zo zit je nergens aan vast, maar heb je wel altijd beschikking tot de leukste en beste films.

Hoe kan ik lid worden?

Als je lid wilt worden van Cinetree klik dan rechtsboven op ‘Word lid’ en vul hier vervolgens het formulier in. Hierna kun je een keuze maken tussen het maandelijkse abonnement of een account waarmee je losse films kunt huren. Ook vind je hier de mogelijkheid een eventuele actiecode in te voeren.

Het Cinetree-lidmaatschap is persoonlijk, niet overdraagbaar en niet bedoeld voor commercieel gebruik. Om lid te worden moet je 16 jaar of ouder zijn, of toestemming hebben van jouw wettelijke vertegenwoordiger.

Wanneer moet ik betalen?

Wanneer je lid wordt van de Cinetree, zullen wij eerst eenmalig vragen om een afschrijving van €0,01. Dit hebben wij nodig om je betalingsgegevens goed te kunnen verifiëren. Na activatie kun je Cinetree 14 dagen gratis proberen.

Als je ervoor kiest het abonnement binnen deze twee weken niet op te zeggen, dan wordt jouw abonnement automatisch verlengd.

Zowel films kijken als opzeggen kan waar en wanneer je maar wilt: wel zo handig!

Wanneer je graag een huurfilm wilt bekijken, dan betaal je deze per filmtitel. Op dit moment zijn wij bezig met ontwikkelen van een betaalsysteem waarmee je gemakkelijker af kunt rekenen. Meer hierover volgt snel!

Heb je jouw lidmaatschap opgezegd, maar wil je toch graag terug?

Dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. Op ieder gewenst moment kun je jouw oude account heractiveren door in te loggen en op ‘heractiveer mijn account’  te klikken. Bij heractivatie wordt het abonnementsgeld (in het geval van een maandelijks abonnement) opnieuw maandelijks afgeschreven en is je account direct weer actief. Aan een heractivatie zijn geen extra kosten verbonden.

Welke betalingsmethoden ondersteunen jullie?

Op dit moment kun je bij ons betalen met de volgende betalingsmethoden:

  • Creditcard
  • iDeal

Wij hopen zo snel mogelijk meer betalingsmogelijkheden aan te bieden.

Is betalen via een creditcard veilig?

Absoluut! Wij maken gebruik van een SSL (Secure Socket Layer) verbinding met de creditcardmaatschappijen, waarbij je creditcardgegevens ‘versleuteld’ verzonden worden. Door deze ‘versleuteling’ kunnen ook wij jouw creditcardnummer niet zien.

De creditcardbetaling lukt niet, hoe komt dit?

De oorzaak voor het weigeren van de autorisatie van je creditcard varieert van ‘niet voldoende saldo’ tot geen verbinding kunnen krijgen met de creditcardmaatschappij. Indien een dergelijk probleem zich voordoet adviseren we je contact met jouw creditcardmaatschappij op te nemen. Dan kan beoordeeld worden wat de uiterste betalingslimiet is en of daarbij eventueel andere betalingswijzen van toepassing zouden kunnen zijn.

Het komt ook wel eens voor dat een creditcard niet werkt omdat het bedrag juist te klein is (zoals de €0,01 die in rekening wordt gebracht bij de activatie van jouw lidmaatschap). In dat geval adviseren wij je om het account te activeren middels iDeal, en pas na activatie van jouw Cinetree-account een creditcard toe te voegen. Dan werkt het meestal wel.

Kan ik ook films kijken zonder lid te worden?

Dat kan zeker! Wanneer je kiest voor een 'per film' account, zit je niet vast aan maandelijkse kosten. Wel kun je dan vrijblijvend rondneuzen tussen onze huurfilms (en deze op ieder moment van de dag huren en kijken)!

Ik ben lid geworden. Waar kan ik films kijken?

Onze films bekijk je direct vanaf de homepage of via onze app. Wanneer je inlogt op onze site of via een van onze apps, krijg je altijd het meest recente filmaanbod te zien. Via de website kun je ook altijd een film huren onder het kopje ‘huurfilms’.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Even moe van al die films en documentaires? Dan kun je jouw lidmaatschap als volgt stopzetten:

  • Zorg dat je ingelogd bent op het account dat opgezegd moet worden.
  • Klik hier.
  • Lees de pagina even rustig door en voltooi de te volgen stappen.
  • Hierna is je afmelding voltooid.
  • Na opzegging van het lidmaatschap kun je nog films kijken tot aan de dag waarop de eerstvolgende geplande afschrijving zou plaatsvinden.

Hoe wijzig ik het e-mailadres waarmee ik lid ben geworden?

Nadat je hebt ingelogd op je bestaande account, kun je onder het kopje 'Gegevens' jouw e-mailadres veranderen.

Hoe kan ik Cinetree cadeau geven?

Wat leuk dat je Cinetree cadeau wilt geven! Met de luxe Cinetree Giftcard geef je iemand een half jaar films cadeau. Geïnteresseerd? Stuur dan even een mailtje naar [email protected].

Kijken

Hoe kan ik films kijken?

Cinetree is beschikbaar op de volgende schermen:

  • PC en Mac
  • Televisie met behulp van een HDMI-kabel van uw PC/Mac naar de TV, Apple TV en via Google Chromecast vanaf Android en iOS
  • iPad/iPhone via de Cinetree iOS app of in de browser
  • Android via de Cinetree Android app

Let op! Films op Cinetree worden via het internet naar jouw apparaat gestreamd. Mocht je een datalimiet hebben in jouw (mobiele) internetaansluiting, houd dan goed de verbruikte data in de gaten. Cinetree is niet verantwoordelijk voor extra gemaakte kosten buiten het abonnement als gevolg van het overschrijden van een dergelijke datalimiet.

Hoe vaak kan ik een film kijken?

Onze films bekijk je zo vaak als je wilt. Let op: wanneer je een film huurt, moet je deze wel binnen een tijdsbestek van 48 uur kijken. Mocht je het binnen dit tijdsbestek niet redden, zul je helaas de film opnieuw moeten huren.

Hoe zet ik de ondertiteling aan?

PC/Mac
Met de CC-knop rechts onderin kun je de ondertiteling aan of uit zetten (met uitzondering van een paar van onze oudere films, waarbij de ondertitels standaard zichtbaar zijn).

Apple
Op Apple apparaten met iOS (iPhone, iPad) kun je met het icoontje rechtsonder de ondertiteling besturen.

Android
Op Android apparaten tik je tijdens het afspelen ergens (waar dan ook) op het scherm, selecteer vervolgens de dialoog-knop (het tekstwolkje) en vind daar de instellingen. Tik vervolgens op done en je film speelt verder met de ondertiteling.

 

Waarom moet ik bijbetalen voor een losse film?

Wanneer je wordt gevraagd te betalen voor een losse titel dan probeer je een film te kijken die buiten het maandabonnement valt, of probeer je een film te bekijken terwijl je geen maandelijks abonnement hebt. Wist je trouwens dat je als lid van Cinetree 30% korting krijgt op onze huurfilms? Scheelt weer een koffietje!

Hoe kan ik een film huren?

In de categorie ‘huurfilms’ vind je films die net uit de bios komen rollen én alle films die niet meer binnen het maandelijkse abonnement te bekijken zijn. Deze titels zijn allemaal los te huren. Na eenmalig afrekenen heb je 48 uur de tijd om de film zo vaak te kijken als je wilt.

Kan ik films ook downloaden en ze later bekijken?

Helaas pindakaas! Onze films zijn vooralsnog niet offline te bekijken. Het is om verschillende redenen niet mogelijk en/of toegestaan om de films te downloaden voor later gebruik.

Van welke kwaliteit zijn de films?

Wij proberen altijd de hoogste kwaliteit (Full-HD) te streamen. Bij hoge uitzondering zijn sommige klassiekers alleen in SD beschikbaar.

De kwaliteit die jij te zien krijgt, wordt automatisch aangepast op basis van jouw internetverbinding en de specificaties van het apparaat waar je op wilt kijken. Zo kijk je altijd de beste kwaliteit die we in jouw situatie kunnen bieden.

De beeldkwaliteit lijkt niet optimaal, waar ligt dit aan?

Test jouw internetverbinding via speedtest.net of speedof.me (zonder Flash), en klik hier (voor Mac/Windows) en hier (voor Android/iOS) om te kijken welke kwaliteit je met jouw apparaat en internetverbindingen hoort te halen. Als deze veel beter is dan de kwaliteit van de Cinetree-stream kan het zijn dat het een gevolg is van de leeftijd van de film of de wijze waarop het in eerste instantie al is opgenomen. Neem bij twijfel contact op met ons.

Zijn de films ondertiteld?

We kunnen natuurlijk niet verwachten dat jij alle talen van de wereld spreekt! Daarom streven wij ernaar om alle niet-Nederlandstalige films met Nederlandse ondertiteling aan te bieden.

Op welke apparaten kan ik films kijken?

De films van Cinetree zijn te bekijken op de volgende apparaten:

  • PC (Windows 7 of hoger)
  • Mac (OS X 10.11 of hoger)
  • TV (via Apple TV, Google Chromecast vanaf Android en iOS en HDMI-kabel)
  • Smartphone (iOS en Android)
  • Tablet (iOS en Android)

Hoe kan ik jullie films op mijn TV kijken?

Cinetree is helaas nog niet beschikbaar in de smart-omgevingen van smart tv's. Wel zijn we druk bezig dit te ontwikkelen! Gelukkig zijn er in de tussentijd voldoende alternatieve methodes om tóch van onze films op de televisie te kunnen genieten.

  • Dit kan via Google Chromecast, met onze Android app of vanuit je browser.. Via een iPhone of iPad kijk je met onze iOS app.
  • Ook is het mogelijk om via Apple Airplay vanaf een iOS of OSX apparaat de films naar een Apple TV te streamen.
  • Een beetje ouderwetse maar altijd werkende manier is om jouw computer met een HDMI kabel op de televisie aan te sluiten. Zo kun je toch de films op TV kijken. Lees hier meer over deze werkwijze.

Aan welke eisen moet mijn apparaat minimaal voldoen?

Voor alle ondersteunde apparaten gelden de volgende eisen:

Verbinding

Een stabiele internetverbinding is cruciaal voor een perfecte beeld- en geluidservaring. Voor de beste kwaliteit wordt een downloadsnelheid van tenminste 5mbit/s aangeraden. WiFi- en mobiele netwerken kunnen een negatief effect hebben op de kwaliteit van de stream. De snelheid van je internetverbinding kun je testen via speedtest.net of speedof.me (zonder Flash).

Browser

Browser Safari (MacOS Sierra vanaf 2016),Google Chrome (vanaf 37), Microsoft Edge en Firefox (vanaf 32) worden ondersteund.

Javascript

Voor de beste gebruikservaring moet Javascript in jouw browser ingeschakeld zijn. Controleer hier of dat het geval is.

Cookies

Ook de cookies moeten voor de beste gebruikerservaring ingeschakeld zijn. Controleer hier of dat het geval is.

Ik twijfel of mijn apparaat geschikt is om films op te kijken.

Voor Windows en Apple OSX computers kun je hier klikken om te kijken of jouw apparaat de films van Cinetree kan weergeven. Voor mobiele apparaten (Android of iOS) klik je hier. Bij twijfel kun je altijd een berichtje sturen naar [email protected] (of 14 dagen gratis proberen of jouw apparaat en Cinetree een goede match zijn!).

Waarom speelt mijn film speelt niet (goed) af?

Dit kan aan veel verschillende dingen liggen. Doorloop onderstaande punten om het probleem te vinden en op te lossen, of stuur een mailtje naar [email protected].
 
OSX/Windows
  • Probeer een andere film. Speelt die wel af, dan ligt het aan de film en helpen wij jou graag verder via [email protected]
  • Probeer een andere browser. Speelt de film daarin wel af, neem dan contact op met de klantenservice.
  • Controleer je internetverbinding via speedtest.net of speedof.me (zonder Flash).
  • Schakel popupblokkeringen of externe popup-blockers in je browser uit.
Android/iOS
  • Probeer een andere film. Speelt die wel af, neem dan contact op met de klantenservice.
  • Controleer je internetverbinding via speedtest.net of speedof.me (zonder Flash).
Als het probleem nog steeds niet is opgelost, neem dan contact  met ons op via [email protected]. Om jou zo goed en snel mogelijk te kunnen helpen willen we je vriendelijk verzoeken om naar SupportDetails.net te gaan en de link die onder share these details wordt gegenereerd mee te sturen.  

 

Op hoeveel verschillende apparaten kan ik tegelijk ingelogd zijn?

Onze films zijn altijd op twee apparaten tegelijk te bekijken. Wel zo handig als jij en je partner allebei iets anders willen kijken of je als je een keer een film wilt delen met een vriend of vriendin.

Gebruiken jullie cookies?

Ja, dit doen wij om een zo goed mogelijke kijkervaring en dienstverlening te kunnen garanderen. Meer weten? Lees dan hier  alles over onze Algemene Voorwaarden en bijbehorende Privacy Policy.

 

Op welke Android-apparaten is jullie aanbod beschikbaar?

Het Android-landschap is breed gezaaid. Doordat het (in tegenstelling tot iOS) een open platform is, zijn er talloze combinaties van hardware, telefoonmerk en Android-versie mogelijk. Bovendien voeren telefoonfabrikanten doorgaans hun eigen aanpassingen in de software door die conflicten kunnen opleveren.
 
Wij streven er uiteraard naar om op zoveel mogelijk apparaten beschikbaar te zijn. Vooralsnog is minimaal Android 4.1 vereist om de films uit te spelen. Spelen de films niet af op jouw apparaat? Neem dan contact op met ons via [email protected] en vermeld daarbij het typenummer van jouw apparaat en de Android-versie die je draait.
 
NB: Als films niet spelen op jouw Android smartphone of tablet is de Chromecast functionaliteit hoogstwaarschijnlijk alsnog beschikbaar!

Hoe gebruik ik de Android en iOS apps?

Met de apps kun je alle films zien waar jij met jouw account recht op hebt. Eenmaal ingelogd zie je de beschikbare filmposters staan. Swipe door de catalogus en druk op de poster van de film die jij wilt zien. De film zal nu direct beginnen met spelen.

Met de player controls kun je naar een gewenst punt in de film zoeken, pauzeren, de film stoppen of terug naar de catalogus. Ook is het mogelijk om met de Chromecast-knop de film via Chromecast op de televisie te kijken. Dit is zelfs mogelijk als jouw apparaat het afspelen van films niet ondersteunt.

 

Waarom werkt Chromecast niet op mijn Android-apparaat?

Vaak is dit op te lossen door de film te stoppen (via het vierkantje) en nogmaals te starten. Soms helpt het ook om de player te sluiten met het kruisje en de film opnieuw te selecteren. Als dit alles niets uithaalt, controleer dan of jouw WiFi-verbinding stabiel genoeg is of neem contact op met ons via [email protected].

Contact

Hoe kan ik in contact komen met jullie?

Een vraag, opmerking, of gewoon een leuke tip? Schroom dan niet om ons een mailtje te sturen via [email protected]. We streven ernaar jouw vraag binnen 24 uur te beantwoorden.

Hoe communiceren jullie met mij?

Volg ons op Facebook, Twitter & Instagram voor de laatste Cinetree-nieuwtjes! En vergeet je vooral niet in te schrijven voor onze nieuwsbrief waar wij wekelijks schrijven over onze films en (last but not least) kaartjes weggeven voor de leukste filmavonden! 

Hoe blijf ik op de hoogte van de publicatie van nieuwe films en ander nieuws rondom Cinetree?

Volg ons op Twitter, wordt vrienden op Facebook, lees onze blog en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Hoe kan ik in contact komen met de klantenservice?

Via mail: [email protected]

Cinetree
in de media